Contactgegevens

Ballonvaarten De Meyer Franky
Twijgenstraat 8 
9160 Eksaarde, België
Btw: 0721.353.465

📞 +32 (0)475 94 23 99
📧 demeyerfranky@skynet.be
🌐 demeyerfranky@skynet.be
💳Bank: BE61 0682 3191 6317
💳Bic: GKCCBEBBFranky 

De Meyer is de functionaris gegevensbescherming van Ballonvaarten De Meyer Franky. Hij is te bereiken demeyerfranky@skynet.be

Algemene info.

De bestellingen worden geregeld door deze algemene voorwaarden, met uitsluiting van de algemene voorwaarden van de klant behoudens uitdrukkelijk en schriftelijk vastgestelde afwijkingen. 
Door de bestelling van een ballonvaart verklaart de koper deze voorwaarden te aanvaarden.

De klant moet ons ALLE nuttige informatie verstrekken die hem uitdrukkelijk wordt gevraagd.
Wanneer de klant echter verkeerde inlichtingen verstrekt en zulks tot extra kosten leidt, mogen wij die kosten in rekening brengen.
Elke passagier wordt geacht in goede fysieke gezondheid te verkeren en vrij te zijn van enige medische reden dewelke een ballonvaart verbiedt.
Bij het opstijgen op een door de klant aangeduid terrein wordt hij geacht de toelating van de eigenaar van het terrein voor het opstijgen van een warme luchtballon te bezitten.

Al onze piloten beschikken over de nodige vergunningen afgeleverd door het bestuur van de luchtvaart om op te treden als boordcommandant van een warme luchtballon.
Zij nemen autonoom alle beslissingen met het oog op een veilig verloop van de ballonvaart m.n.:

  • de meteorologische voorwaarden
  • de aanbevelingen van Flight Information Center Brussels
  • de geschiktheid van de gekozen opstijgplaats in functie van grootte, windsterkte en windrichting
  • het juiste tijdstip

Tegen de beslissingen van onze piloten is geen verhaal mogelijk.

Aankoop van een ballonvaart of Waardebon

De aankoop van een ballonvaart of waardebon kan via:

Ballonvaarten De Meyer Franky bezorgt iedere aankoop van een waardebon voor een ballonvaart aan de klant. Dit gebeurt via e-mail, per post, of door persoonlijke overhandiging.

De Betaling van de factuur dient plaats te vinden 10 dagen na factuurdatum en voor de ballonvaart.
Daarom geldt dat na betaling van de factuur annulering niet meer mogelijk is. Er zal in geen enkel geval een terugbetaling van een waardebon of geschenkbon mogelijk zijn.
Iedere aankoop van een waardebon voor een ballonvaart zal aan de klant bezorgd worden door Ballonvaarten De Meyer Franky. Dit kan via e-mail, per post of persoonlijk afgegeven worden.

Geldigheid van een waardebon

Een waardebon is twee jaar geldig. Nadat deze termijn is verlopen, wordt de waardebon ongeldig verklaard. 
Een terugbetaling van een waardebon zal vervolgens niet mogelijk zijn.

Vervalste, gekopieerde, niet betaalde waardebons zullen nooit verzilverd kunnen worden. Indien er fraude of vervalsing vastgesteld wordt, zullen de bevoegde diensten hiervan op de hoogte worden gesteld.

Bent u in het bezit van een waardebon voor een ballonvaart

Iedere klant die in het bezit is van een waardebon zal zelf contact opnemen met Ballonvaarten De Meyer Franky.
Dit kan telefonisch, per mail of via andere beschikbare kanalen.
Dan kan er een datum gereserveerd worden die voor beide partijen, het mogelijk maakt om de ballonvaart te laten doorgaan.

De klant heeft het recht om zijn gereserveerde datum te annuleren en te verplaatsen naar een latere datum.
Deze annulering zal 4 dagen voor de eerder overeengekomen datum worden bevestigd door de klant. 
Gebeurt dit niet, dan zal de waardebon ongeldig worden verklaard zonder terugbetaling.

Onze waardebons zijn

  • overdraagbaar aan andere personen.
  • nooit omruilbaar tegen geld.
  • kunnen pas gebruikt worden om een datum af te spreken indien deze integraal is betaald. 

Ballonvaarten De Meyer Franky heeft het recht om de overeengekomen datum van de ballonvaart  die met de klant was afgesproken te verplaatsen naar een andere datum indien

  • De weersomstandigheden het niet toelaten (word bepaald door de piloot)
  • Een tijdelijk verbod of wijziging van de reglementering (opgelegd door de luchtvaat autoriteiten)

  • Wanneer de veiligheid niet kan gegarandeerd worden
  • Ziekte of andere medische redenen

De Uitvoering van de ballonvaart.

Bij het uitvoeren van een ballonvaart gaan wij uitsluitend een inspanningsverbintenis aan d.w.z.. de verplichting de uit te voeren vaart naar best vermogen te verrichten. 
Wij zijn dus nooit gehouden een bepaald resultaat te bereiken in termen van maximum hoogte of afgelegd afstand. 
De keuze van de warme luchtballon die de vaart uitvoert gebeurt door onze planningsdienst in functie van het totaal aantal passagiers.

Klachten en geschillen.

Klanten die ontevreden zijn over de uitvoering van de overeenkomst kunnen hun klacht schriftelijk indienen bij Ballonvaarten De Meyer Franky. Vervolgens hoort Ballonvaarten De Meyer Franky de klant hierover indien nodig en geeft een zorgvuldig en schriftelijk antwoord.

Klachten dienen, op straffe van verval van recht, zo spoedig mogelijk te worden ingediend, doch in ieder geval binnen de 10 dagen na het voorval waarover wordt geklaagd

Alle vorderingen, klachten, geschillen die betrekking hebben tot Ballonvaarten De Meyer Franky vallen onder het Belgisch recht. In geval van betwisting zijn enkel de rechtbanken van het arrondissement waar Ballonvaarten De Meyer Franky gevestigd is, is bevoegd.

Neem vrijblijvend contact met ons op

Chat openen
Zit je met een vraag?
Hallo! Hoe kunnen we jou van dienst zijn?